مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

انواع رابط‌ها و زانوهای کانال اسپیرال و کاربرد آن‌ها

اسپیرال

زانوهای کانال اسپیرال قطعاتی هستند که به شما کمک می‌کند تا بتوانید، کانال‌های مختلف اسپیرال و لوله‌های دیگر را به هم متصل کنید و از این نظر با مشکلی رو‌به‌رو نشوید. زانوهای کانال اسپیرال دارای انواع مختلفی می‌باشند که زوایا و قطرهای مختلفی دارند و برای کاربردهای مختلف قابل استفاده هستند.

به همین دلیل و برای آگاهی شما با انواع زانوها و رابط‌های کانال اسپیرال و کاربرد آن‌ها در این مقاله قصد داریم آن‌ها را به طور کامل معرفی کنیم تا بتوانید به راحتی از آن‌ها استفاده نمایید و کانال‌های اسپیرال را به یکدیگر متصل کنید.

انواع رابط‌ها و زانوها

در قسمت قبل ذکر کردیم که به طور معمول زانوهای کانال اسپیرال براساس زاویه و قطر آن‌ها دسته‌بندی می‌شوند. در این قسمت قصد داریم انواع این رابط‌ها و زانویی را  برای شما بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

زانو 90 درجه

انواع رابطه ها و کانال ها

یکی از انواع مختلف زانوهای کانال اسپیرال موجود در بازار، زانو 90 درجه می‌باشد که به طور معمول در صنایع مختلف برای اتصال کانال‌های اسپیرال در مکان‌هایی که زاویه بین دو کانال به 90 درجه می‌رسد و برای تغییر جهت به اندازه این زاویه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 از این نوع رابط یا زانوی کانال اسپیرال در کاربردهایی چون آبیاری در کشاورزی، تهویه مطبوع و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌گردد. زانوی 90 درجه دارای دو نوع زانوی 90 درجه هم‌قطر و زانوی نود درجه غیر هم قطر می‌باشد که هر کدام از این زانوها در مکان‌هایی قابل استفاده هستند و کاربرد دارند.

کاربرد زانویی 90 درجه

  • استفاده در لوله‌کشی فاضلاب ساختمان
  • از این نوع زانویی می‌توان برای تغییر جهت و انحراف لوله‌ها در لوله کشی فاضلاب ساختمان‌ها استفاده و نیازهای شما در این جهت را از بین ببرد.
  • استفاده در لوله‌کشی مربوط به آبیاری
    در آبیاری‌های کشاورزی می‌توان از این زانویی برای برقراری ارتباط بین کانال‌های اسپیرال استفاده کرد.

زانو 45 درجه

زانو 45

زانویی 45 درجه نیز یکی از انواع مختلف زانویی است که دارای کاربرد زیادی هستند و جهت تغییر جهت 45 درجه قابل استفاده می باشد. دو عدد از این نوع زانوی کانال اسپیرال حتی می‌تواند به جای یک زانویی 90 درجه نیز به کار گرفته شود و شما را از خرید و تهیه این نوع زانویی بی‌نیاز کند.

میزان گرفتگی در این نوع زانویی نسبت به زانویی‌های 90 درجه بسیار کم‌تر است و سیال‌ها می‌توانند راحت‌تر در این نوع زانوها جریان داشته باشند. به همین دلیل در سیستم‌های لوله‌کشی آبیاری و جاهای دیگر، به طور معمول از این نوع زانویی به جای زانویی 90 درجه استفاده می‌شود.

کاربرد زانویی 45 درجه

  • استفاده برای تغییر جهت کانال‌های تهویه مطبوع
    در کانال‌کشی مربوط به اسپلیت‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع می‌توانید به راحتی از زانویی 45 درجه استفاده کرد و برای تغییر جهت و انحراف لوله‌های مربوط به آن‌ها با مشکلی رو‌به‌رو نباشید.
  • استفاده برای تغییر جهت سیستم لوله‌کشی آب ساختمان
    در هنگام لوله‌کشی آب ساختمان به تغییر جهت و انحراف لوله بسیار نیاز است، زیرا لوله باید از میان فضاهای مختلفی عبور کند. به همین دلیل استفاده از زانویی 45 درجه در این نوع لوله‌کشی بسیار پر کاربرد می باشد.

زانویی 30 درجه

این نوع زانویی استفاده محدودتری دارد. با این حال باز هم وجود آن مورد نیاز است، زیرا در بعضی مکان‌ها امکان استفاده از دونوع قبلی زانویی وجود ندارد. این زانویی به اندازه 30 درجه زاویه کانال اسپیرال را منحرف می‌کند و تغییر می‌دهد.

چهارراهی 90 درجه

این رابط دارای چهار ورودی با زاویه 90 درجه است که می‌تواند به طور همزمان، برای تغییر جهت چهار کانال اسپیرال به شما کمک کنند و محدودیت‌های شما در این زمینه را به طور کامل از بین ببرند. وجود چهار ورودی کار شما را راحت‌تر می‌کند و باعث می‌شود تا بتوانید سریعتر مسیر کانال‌کشی خودتان را تغییر دهید.

انواع رابط‌ها و زانویی‌های کانال اسپیرال را بشناسید

زانویی ها و رابط‌های کانال اسپیرال دارای انواع مختلفی هستند که کاربرد‌های متفاوتی دارند و می‌توانند در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله سعی کردیم، مهم‌ترین نوع‌های این رابط‌ها و زانویی را برای شما بیان کنیم تا به طور کامل با آن‌ها آشنا شوید و بتوانید به راحتی از این رابط‌ها استفاده کنید. در قسمت نظرات به ما بگویید که به طور معمول از کدام یک از این نوع رابط‌ها بیشتر استفاده می‌کنید؟

شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

آدرس اینستاگرام : mesbaranariya 

ورود

حساب کاربری ندارید؟