مس باران | بزرگترین عرضه کننده لوله مسی در جنوب کشور

مس باران | بزرگترین عرضه کننده لوله مسی در جنوب کشور

معرفی ویژگی‌ها و ساختار کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

کانال فلکسی

همانطوری که از اسم و نام کانال فلکسیبل پیدا است، این کانال‌ها دارای انعطاف بسیار بالایی می‌باشند و می‌توانند در صنایع مختلفی مانند تهویه مطبوع به کار گرفته شوند. این نوع کانال‌ها در نصب و راه‌اندازی سیستم‌های تهویه مطبوع نقش ویژه‌ای را بازی می‌کنند و  مشکل عایق‌کاری بعد از نصب را حل می‌نمایند، چون که کانال فلکسیبل با عایق الاستومری  یا کانال IRD (با عایق پلی استر) یک کانال یا لوله پیش عایق است و می‌تواند در جلوگیری از هدررفت انرژی کمک بسیاری نماید.

در برخی موارد لوله‌های فلکسیبل با عایق الاستومری به طور معمول از پشم شیشه به عنوان پیش‌عایق استفاده می‌شود که هم دارای حجم زیادی است که میزان هدر رفت هوا را کم‌تر می‌کند و هم اینکه برای سلامتی انسان مضر نیست. همچنین شما می‌توانید از این نوع لوله در مکان‌های با ارتفاع کم مانند سقف‌های کاذب کوتاه استفاده کنید و لوله‌کشی کانال هوا خودتان را انجام دهید.شناخت این نوع لوله می‌تواند به شما در جهت افزایش اطمینان از خرید کانال فلکسیبل کمک کند. به همین دلیل ما در این مقاله سعی می‌کنیم تا ویژگی‌ها و ساختار کانال فلکسیبل با عایق الاستومری را به شما معرفی کنیم.

ویژگی‌های کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یا IRD

کانال فلکسی نسوز

در این قسمت در مورد ویژگی‌ها و ساختار کانال فلکسیبل با عایق الاستومری صحبت می‌کنیم تا شما بتوانید به طور کامل با این نوع کانال یا لوله مورد استفاده در صنایع تهویه مطبوع آشنا شوید و در هنگام خرید آگاهی کاملی نسبت به ویژگی‌های آن‌ها داشته باشید.

1- عدم نشت هوا

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یا کانال IRD، نشت هوا یا هدر رفت آن را به حداقل ممکن می‌رساند. این ویژگی به افزایش بازده دستگاه‌های مورد استفاده در صنایع تهویه مطبوع کمک بسیاری می‌کند و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.

2- سازگار با محیط ‌زیست

همانطوری که در مقالات قبل اشاره کردیم، یکی از مضرات دستگاه‌های تهویه مطبوع عدم سازگاری گاز و لوازم جانبی این دستگاه‌ها با محیط زیست است که این مشکل می‌تواند با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست، به طور کامل حل شود.
لوله‌های فلکسیبل دارای این سازگاری هستند و می‌توانند در این جهت مورد کاربرد قرار بگیرند تا هم باعث افزایش بازده دستگاه‌های مطبوع شوند و هم آسیب به محیط زیست را به حداقل ممکن برسانند.

3- عدم وجود گرد و غبار در لوله‌های فلکسیبل با عایق الاستومری

 

عایق الاستومری

گرد و غبار و کثیفی لوله‌های دستگاه‌هایی مانند چیلر یا اسپلیت‌ها می‌تواند در دراز مدت باعث کاهش بازده آن‌ها شود و مصرف انرژی آن‌ها را بالاتر ببرد که افزایش قابل توجه هزینه‌های اقتصادی را برای شما به دنبال دارد. به همین دلیل استفاده از لوله‌ی فلکسیبل پیش عایق که گرد و غبار نمی‌گیرد، می‌تواند به شما کمک کند و هزینه‌های شما را به شدت کاهش دهد.

4- مقاومت بالا در فشار

در هنگام کار دستگاه‌های مورد استفاده در صنایع تهویه مطبوع، به دلایل مختلف، ممکن است که فشار افزایش پیدا کند که می‌تواند به کانال اسپلیت، چیلر یا هر دستگاه تهویه مطبوع دیگری آسیب بزند. اما باید بدانید که برای این مشکل راه‌حلی وجود دارد که آن استفاده از لوله فلکسیبل است. زیرا لوله‌های فلکسیبل با عایق الاستومری دارای مقاومت فشار بالایی هستند، می‌توانند حد قابل توجهی از افزایش فشار را تحمل کنند و در دراز مدت آسیب نمی‌بینند.

5- اشغال حداقل فضای ممکن

همانطور در قسمت مقدمه ذکر کردیم، از این لوله‌ها در مکان‌هایی با ارتفاع کوتاه و فضای کم، قابل کاربرد هستند. این ویژگی بسیار مهم است و می‌تواند بسیاری محدودیت‌های مربوط به کانال کشی داکت اسپیلت یا فن کویل را از بین ببرد.

ساختار کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یا کانال فلکسیبل IRD

عایق لوله مسی

در قسمت قبل در مورد ویژگی‌های مهم لوله فلکسیبل با شما صحبت کردیم تا بتوانید به طور کامل با آن‌ها آشنا شوید. در این قسمت ساختار این نوع لوله‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید آگاهی کاملی در مورد نحوه‌ کار کانال فلکسیبل پیدا کنید.

ساختار این لوله از سه سطح مختلف زیر تشکیل شده است :

1- مجرای داخلی لمینیت‌شده آلومینیوم

مجرای داخلی این لوله از دو لایه ابتدایی و میانی تشکیل شده است. لایه ابتدایی از جنس آلومینیوم می‌باشد که هم دارای مقاومت مناسبی است و هم انعطاف بسیار خوبی از خودش نشان می‌دهد.

2- لایه میانی از جنس فوم فشرده

لایه میانی این لوله از جنس فوم فشرده یا پشم شیشه یا عایق الاستومری ساخته می‌شود. این لایه به عنوان عایق حرارتی شناخته می‌شود و وظیفه جلوگیری از نشت هوا را بر عهده دارد.

3- لایه محافظ بیرونی ساخته شده از چند لایه آلومینیوم یا PVC

لایه محافظ بیرونی این لوله‌ها به صورت چند لایه و از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند که هم باعث افزایش مقاومت و محافظت از لوله شود و هم لوله دارای انعطاف بسیار خوبی باشد. در کانال های IRD از روکش PVC مشکی به جای آلومینیوم جهت لایه خارجی استفاده شده، همچنین کانال های خرطومی الاستومری نیز در دو نوع روکش PVC و روکش آلومینیوم ساخته می شوند. این سه سطح باعث شده‌اند که این نوع لوله دارای ویژگی‌های بسیار خوبی باشد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

در این مقاله در مورد ویژگی‌ها و ساختار کانال فلکسیبل با عایق حرارتی صحبت کردیم تا شما بتوانید با آگاهی کامل در مورد این لوله‌ها اقدام به خرید کنید و در هنگام انتخاب بتوانید با خیال راحت این نوع لوله‌ها را انتخاب کنید. در قسمت نظرات به ما بگویید که آیا از لوله‌های فلکسیبل استفاده می‌کنید یا خیر؟

شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

از تاریخ 1402/12/21 تمامی سفارشاتی که در سایت ثبت می گردند، در تاریخ 14 فروردین سال 1403 ارسال می گردند.

ورود

حساب کاربری ندارید؟