مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

مس باران آریا | توزیع کننده انواع لوله مسی در سراسر کشور

10 واقعیت جالب در مورد مس

عکس اکسید مس

در ادامه 10 واقعیت جالب در مورد فلز مس را آورده ایم:

1- رنگ جالب فلز مس

فلز مس دارای رنگ مایل به قرمز خاص می باشد که نسبت به سایر عناصر کاملا متفاوت است. تنها فلز دیگر جدول تناوبی که رنگی غیر نقره ای دارد فلز طلا می باشد که رنگی طلایی دارد. مقدار عنصر مسی که به طلا اضافه می گردد تعیین کننده نوع رنگ جواهرات طلا می باشد.

2- اولین فلزات مورد استفاده انسان

مس در کنار طلا و آهن جزو اولین فلزاتی بود که مورد استفاده انسان قرار گرفت. به این علت که این فلزات جزو معدود فلزات موجود در مکان زندگی آن ها بودند.و به طور طبیعی در طبیعت قابل دسترس بودند. استفاده از مس به بیش از 10000 سال پیش برمی گردد. انسانی یخی متعلق به 3300 سال قبل از میلاد مسیح به همراه یک تبر که سر آن شامل فلزی نزدیک به مس خالص بود، این ادعا را ثابت می کند. موهای این فرد یخی شامل مقادیر بالایی از سم آرسنیک بود که می تواند نشان دهنده این باشد که در هنگام ذوب مس این فرد در معرض این فلز قرار گرفته است.

مرد یخی

3- عنصر ضروری برای تغذیه

مس عنصری ضروری برای تغذیه انسان می باشد. مواد معدنی برای تشکیل سلول های خونی امری حیاتی می باشد و در بسیاری از غذا ها و منابع آبی یافت می شود. غذاهایی ماند سبزیجات برگدار، غلات، سیب زمینی و لوبیا دارای مقادیر بسیاری از مس هستند. هرچند که دریافت بیش از اندازه مس می تواند باعث زردی، کم خونی، و اسهال شود.

زمینی سرشار از مس

4-تشکیل آلیاژ با سایر فلزات

مس به راحتی با سایر فلزات آلیاژ تشکیل می دهد. دو تا از معروفترین آلیاژ های آن برنج (ترکیب فلز مس و فلز روی) و برنز(ترکیب فلز مس و فلز قلع) می باشد. هرچند که صد ها آلیاژ دیگر هم از این فلز وجود دارد.


پیشنهاد ویژه: خرید لوله مسی شاخه ای


5- مس یک ماده ضد باکتری طبیعی است.

استفاده از دستگیره درب برنجی در ساختمان عمومی (برنج آلیاژ مس است) به امری معمول بدل شده است. که به جلوگیری از انتقال بیماری و باکتری کمک می کند. این فلز همچنین برای جانوران بی مهره سمی است. بنابراین در بدنه کشتی از آن استفاده می شود تا از چسبیدن صدف به کشتی جلوگیری شود. این فلز همچنین برای کنترل جلبک ها نیز کاربرد دارد.

دستگیره مسی

6- مس فلزی نرم، انعطاف پذیر، شکل پذیر، رسانای عالی گرما و برق است

مس ویژگی های مطلوب زیادی داراست. اگر بخواهیم در مورد مس خصوصیات آن صحبت کنیم، می توان به ویژگی های پیش رو اشاره کرد. مس فلزی نرم، انعطاف پذیر، شکل پذیر، رسانای عالی گرما و برق است و در برابر خوردگی مقاومت می کند.

مس پس از اکسید شدن اکسید مس تشکیل می دهد که اکسید آن به رنگ سبز است. این اکسیداسیون دلیل سبز بودن مجسمه آزادی به جای نارنجی مایل به قرمز است. به همین دلیل است که جواهرات ارزان قیمت، که حاوی مس هستند، غالبا باعث تغییر رنگ پوست می شوند.

پیشنهاد ویژه: خرید لوله مسی

7- از نظر کاربرد صنعتی، مس پس از آهن و آلومینیوم رتبه سوم را داراست.

مس در سیم کشی، لوله کشی، محصولات الکترونیکی، ساخت و ساز ساختمان، ظروف آشپزی ، سکه و تعداد زیادی از محصولات دیگر استفاده می شود.مس موجود در آب و نه کلر دلیل سبز شدن مو ها در آستخر ها است.

آزادی اکسید مس


پیشنهاد ویژه مس باران: خرید انواع اتصالات مسی، یو مسی، بوشن مسی، سه راهی مسی و …


8- حالت‌های اکسیداسیون مس

دو حالت اکسیداسیون متداول در مس وجود داردکه هر کدام خواص خاص خود را داراست. یکی از راه های تشخیص آن ها از طریق رنگ طیف انتشار در زمان گرم شدن یون در شعله است.در حالت اول مس شعله آتش را آبی می کند. درحالی که در حالت دوک شعله به رنگ سبز در می آید.

9- مس یک فلز 100 درصد قابل بازیافت است.

تقریبا 80 درصد از مسی که تا به امروز استخراج شده هنوز در حال استفاده است. مس یک فلز 100 درصد قابل بازیافت است.این فلز به مقدار فراوان در پوسته زمین یافت می شود.

پیشنهاد ویژه: قیمت عایق لوله مسی

10- مس به راحتی ترکیبات دودویی ساده را تشکیل می دهد.

این ترکیبات ترکیباتی شیمیایی هستند که فقط از دو عنصر تشکیل شده اند.نمونه هایی از این ترکیبات شامل اکسید مس، سولفید مس و کلرید مس می باشد.

شرکت مس باران آریا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

آدرس اینستاگرام : mesbaranariya 

ورود

حساب کاربری ندارید؟